Розблокування податкових накладних

Проблеми реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань (далі – ПН/РК) стосуються діяльності всіх українських компаній. Зупинення реєстрації ПН/РК негативно впливає на відносини з контрагентами та може зменшувати прибутки компанії в подальшому.

Коли відбувається зупинення реєстрації ПН/РК

Якщо ПН/РК відповідає критерію/критеріям оцінки ступеня ризиків (далі - критерій ризику) її реєстрація зупиняється. Підтвердженням зупинення реєстрації ПН/РК є отримання відповідної квитанції (далі – Квитанція).

Квитанція надходить протягом операційного дня (з 0 до 23 години) з моменту надсилання документу на реєстрацію. Якщо її не надіслано протягом операційного дня ПН/РК вважається зареєстрованою в єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Дії у разі зупинення реєстрації ПН/РК

I. Надання письмових пояснень

Після зупинення реєстрації ПН/РК Ви маєте право подати письмові пояснення щодо особливостей діяльності Вашої компанії та опис здійснених операцій для постачання товарів (послуг) разом з підтверджуючими документами до Державної фіскальної служби (далі – ДФС). Пояснення подаються в електронному вигляді окремо до кожної зупиненої ПН/РК.

Строк подання пояснень – 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання.

Алгоритм подачі пояснення:

  1. Визначити критерій ризику, на підставі якого зупинено реєстрацію та підготувати копії документів, що підтверджують реальність здійснення операції.
  2. Надати пояснення у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відхиленим ПН/РК (надалі – Повідомлення) та прикріпити копії документів.

Повідомлення розглядається комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК або відмову в такій реєстрації.

Строк розгляду - 5 робочих днів.

Якщо Ви отримали рішення про відмову в реєстрації його можна оскаржити в адміністративному та/або судовому порядку.

ІІ. Адміністративне оскарження

В разі отримання рішення про відмову в реєстрації Ви маєте право подати скаргу до комісії ДФС України з питань розгляду скарг (далі – Скарга).

Строк подання Скарги - 10 днів після отримання рішення.

Скарзі необхідно обґрунтувати реальність здійснення операцій та спростувати інформацію щодо відповідності ПН/РК критерію ризику.

Скаргу доцільно подавати окремо по кожній ПН/РК.

Строк розгляду Скарги - 10 календарних днів.

Увага! Якщо по завершенню 10 календарних днів Вам не надіслано рішення, то Скарга вважається задоволеною з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

В разі відмови в реєстрації ПН/РК за результатом розгляду Повідомлення та Скарги, залишається лише один механізм для розблокування – оскарження в судовому порядку. Однак, судове оскарження потребує значних фінансових та часових витрат на відміну від адміністративного оскарження.

Звертаємо Вашу увагу, що необхідно відповідально ставитись до підготовки Повідомлення, Скарги та залучати до їх підготовки юриста.